Skip Navigation Links
 
דף הבית > מוצרים > אייר בראש + אביזרים > מידע כללי - מהו אייר-בראש?

חדשות

ברוכים הבאים לאתר פאר!

הגיעו מוצרים חדשים !!!!


 

חיפוש

 
 

מידעון


מהו איירבראש?

 

בתרגום לעברית : "מברשת אוויר"

 

מרסס ידני קטן וקל בעזרתו ניתן להתיז חומר נוזלי (צבע / לכה / דבק וכד')

בסיוע אוויר דחוס המסופק מקומפרסור מתאים.

 

לאיירבראש שתי כניסות:

האחת עבור החומר המותז שמגיע ממיכל קטן (עליון / תחתון)

והשנייה עבור אוויר דחוס שמגיע מהמדחס.

 

ביציאה מהאיירבראש – מורכבת דיזה דרכה מותזים רסיסי החומר על האובייקט.

את הדיזה ניתן להחליף בהתאם לקוטר הריסוס הרצוי ובהתחשב בצמיגות החומר המותז.

(קטרים של דיזות לדוגמא: 0.2,0.3 ו-0.5 מ"מ)

 

האיירבראש משמש לצביעת ציורים ודגמים (או ציפוים בלכה), לציורי-קיר (על משטחים מחוספסים), לעיצוב קעקועים זמניים, ציור על חולצות / כובעים , ציור על מכוניות,

ציור ויצירת דוגמאות על ציפורניים, איפור , ציורי-גוף , שיזוף-בהתזה , לעיצוב-עוגות או לכל עבודת התזה עדינה אחרת...

 

 

סוגי איירבראשים:

 

 

מיכל עליון / תחתון

 

באיירבראש מסוג מיכל עליון (gravity feed) – החומר זורם ביתר קלות אל האיירבראש,

וזה מהווה יתרון במקרים בהם מעוניינים לבצע  עבודה עדינה שדורשת דיוק  מפני שיש אפשרות  להוריד את לחץ האוויר.

 

באיירבראש מסוג מיכל תחתון (siphon feed) –  מעבר האוויר הדחוס דרך הפייה (שקוטרה משתנה) – גורם לירידת לחץ שיונקת את החומר דרך הצינורית אל תוך האיירבראש.

היתרון במקרה זה הוא  האפשרות לעבוד עם כמות חומר גדולה יותר ,

בנוסף החלפת סוגי החומר תוך כדי העבודה – קלה ומהירה יותר.

 

פאר בע"מ נמכרים איירבראשים משני הסוגים.

 

 

 

 

פעולה בודדת / כפולה

 

באיירבראש מסוג פעולה בודדת (single action) מעברי האוויר והחומר נפתחים יחד עם הלחיצה על ההדק – כך שבעצם,  אין אפשרות לווסת את כמות החומר המותזת תוך כדי העבודה – ולכן, הדיזה חייבת להיות מותאמת מראש למידת הדיוק הנדרשת.

 איירבראש כזה יתאים לעבודה בתנאים קבועים.

 

 

 

באיירבראש מסוג פעולה כפולה (double action)  ההדק ניתן ללחיצה ולמשיכה בו-זמנית.

לחיצה על ההדק פותחת את מעבר האוויר ואילו משיכתו לאחור פותחת את מעבר החומר המותז – לשתי הפעולות יש טווח-עבודה איתו ניתן "לשחק" – יותר / פחות.

היתרון באיירבראש מסוג זה הוא  האפשרות לשלוט בכמות האוויר ובכמות החומר בו-זמנית איירבראש כזה מתאים לעבודות שדורשות דיוק ושליטה הן על כמות החומר המותז והן על כמות האוויר.

 

* בפאר בע"מ נמכר איירבראש מסוג "פעולה כפולה" בלבד.

 

 

 

ערבוב חיצוני / פנימי

 

באיירבראש מסוג ערבוב חיצוני  האוויר מוביל את החומר לעבר הדיזה המותקנת על פיית האיירבראש ושם, החומר מתנפץ לטיפות קטנות ומשתחרר בצורת תרסיס.

 

באיירבראש מסוג ערבוב פנימי החומר והאוויר מתערבבים בתוך גוף האיירבראש ויוצא תרסיס אחיד יותר – יש שמעדיפים איירבראש כזה לביצוע עבודות מדויקות עם חומרים ספציפיים.

 

* בפאר בע"מ נמכר איירבראש מסוג "ערבוב חיצוני" בלבד.

 

 

 

 

 

מה מחבר בין המדחס לאיירבראש?

 

 

את צנרת האוויר המחברת בין המדחס לאיירבראש – בוחר כל אחד עפ"י העדפותיו:

 

יש המעדיפים צנרת ספיראלית במקרה של עבודה בקרבת המדחס, אך הרוב מעדיפים

את הצנרת הישרה, בפאר בע"מ נמכרת צנרת 6x4  מ"מ עם ציפוי ארוג מבד.

הצנרת הישרה רכה ונוחה לעבודה, אינה גורמת לשינויים בלחץ האוויר ואינה מפעילה כוח נגדי על היד (הצינור הספיראלי מתנהג כמו קפיץ ומפעיל כוח משיכה בשעת מתיחתו) – ומאפשרת מרחב עבודה גדול – על פי הצורך.

 

פאר בע"מ נמכרת צנרת משני הסוגים.

 הצנרת הספיראלית מגיעה בדרך כלל כחלק מהקיט של האיירבראש ואילו הצנרת הישרה         

 נמכרת בנפרד – עפ"י דרישה:

 

באורך 2 מ' + קצוות "1/4

באורך 3 מ' + קצוות "1/8

באורך 3 מ' + קצוות "1/8 + מנקז לחות

באורך 3 מ' + קצה "1/8 + קצה מתאים לפאשה.

כל אורך אחר + כל קצה – עפ"י דרישה.

 

הקצוות בעלי הברגה פנימית.

 

 

 

 

איזה קומפרסור (מדחס) מתאים לאיירבראש שלי ?

 

 

הבחירה במדחס מתאים נעשית בהתאם לדרישות העבודה בהתחשב בגורמים הבאים:

 

- משך העבודה

 

-  מידת הרעש הנסבלת

 

- משקל / ניידות המדחס

 

- מידת הצורך באוויר דחוס בלחץ קבוע ורצוף

 

- חשיבות ניקיון האוויר (בעיקר משמן ולחות)

 

- ספיקת האוויר הנדרשת (ליטר לדקה)

 

- מחיר

 

 

 

 

לעבודות נקודתיות וקצרות ניתן לרכוש מדחס ללא מיכל.

במידה והעבודה היא לפרקי זמן ארוכים יותר – מדחס ללא מיכל מתאים פחות

מכיוון שללא הפסקות החלקים מתבלים במהירות ותוחלת החיים של המדחס מתקצרת.

 

 

מדחס עם מיכל מספק:

-          אוויר דחוס בלחץ קבוע ורציף (ללא תנודות בלחץ)

-          "זמן שקט" (ככל שהמיכל גדול יותר – יש יותר "זמן שקט")

 

 

 

ואם מדברים על "שקט" – קיימים מדחסים שמושקטים בעזרת מעיין תיבה אקוסטית שמקיפה אותם או לחלופין ממוקמים בחוץ.

 

בפאר בע"מ נמכרים מדחסים שקטים שעוצמת הרעש שהם מפיקים היא בין 59 ל- 47 דציבלים!!

 

קצת ידע כללי:    0 דציבלים - הם סף השמיעה של רוב האנשים

                      30 דציבלים - מוגדרים כקול לחישה

                      60 דציבלים - שיחה רגילה (רגועה)

                    110 דציבלים - קול צעקה חזקה

               וב- 140 דציבלים – רוב האנשים מתחילים לחוש אי-נעימות וצרימה באוזניים

 

 

 

במידה ונדרשת ספיקת אוויר גבוהה כדאי לשקול רכישה של מדחס בעל שני ראשים

רוב האנשים שמגיעים אל פאר בע"מ על מנת לרכוש מדחס עבור איירבראש

בוחרים לרכוש את אחד מהמדחסים הבוכנתיים נטולי השמן שנמכרים אצלנו.

מדובר במבחר של מדחסים קומפקטים, ניידים ושקטים שמספקים אוויר דחוס יבש ונקי משמנים המתאימים במיוחד לעבודה עם איירבראשים.

 

במידה ומנוע המדחס אינו "נטול שמן"- השמן עלול להגיע למיכל ומשם לאיירבראש, דבר העלול להשפיע על תוצאותיהן הטובות של עבודות עדינות.

 

 

 

 

טיפים לתחזוקת המדחס

 

חשוב לחבר פילטר ישירות אל צינור האוויר (ביציאה מן המדחס) בכדי שהאוויר הדחוס היוצא אל האיירבראש יהיה נקי ויבש (משמנים, לחויות ולכלוכים אחרים).

במידה והפילטר אינו אוטומטי והכוסית שלו מלאה במים – יש ללחוץ על הקצה המתכתי שבתחתיתה על מנת שהמים שהצטברו שם יתנקזו החוצה והפילטר יוכל להמשיך ולסנן את האוויר ביציאה.  פילטר אוטומטי מנקז את המים באופן אוטומטי וכדאי לחבר לתחתיתו צינור ניקוז כלשהוא.

 

האוויר הנכנס אל המיכל הינו אוויר לח – הלחות מצטברת בצורת מים בתחתית המיכל.

בסוף יום העבודה יש לנקז את המים שהצטברו במיכל.

לאחר שחרור לחץ האוויר העודף מהמיכל (כיבוי המדחס והפעלת האיירבראש) יש לסובב ולפתוח את המנקז שממוקם בתחתיתו של מיכל הלחץ ולאחר שהמים מתנקזים החוצה לא לשכוח לסגור היטב.

פעולה זו חשובה ביותר למניעת היווצרות חלודה בתוך המיכל.

 

רכיבים נוספים על המדחס שכדאי להכיר:

 

ווסת – כפתור מסתובב הממוקם ביציאה מהמדחס. מאפשר וויסות של הלחץ להשגת לחץ העבודה המתאים.

 

מד לחץ עבודה – שעון שממוקם מעל הווסת ומראה את לחץ האוויר ביציאה מהמדחס.

 

מד לחץ – ממוקם על המיכל ומראה את לחץ האוויר במיכל.

 

פרסוסטט -  רכיב המפסיק את פעולת מנוע המדחס כשהלחץ במיכל מגיע לערך מקסימלי שנקבע ומתחיל את פעולת מנוע המדחס כשהלחץ במיכל יורד מתחת לערך מינימלי שנקבע.

(בדומה לתרמוסטט עם טמפרטורות).

 

שסתום בטחון – פורק את הלחץ העודף במידה והלחץ במיכל עולה מעל המותר (כשהפרסוסטט לא תקין).

 

מידות לחץ מקובלות:  BAR    ו-  PSI         BAR) 1 = PSI  14.5  )

 

 

 

 

 

 

כיצד מנקים את האיירבראש?

 

חשוב מאד לנקות את האיירבראש בסיום העבודה!

 

ראשית, חשוב מאד לברר מהו החומר המתאים לדילול החומר המותז (מים, טינר וכד')

 

כאשר חומר הדילול הוא מים:

בעלי מקצוע רבים מסירים את מכסה המיכל, טובלים את האיירבראש בדלי מים ומפעילים אותו בתוך המים (תוך כדי טלטול עדין)

בקיטים של SPARMAX    מצורף מכחול ניקוי מיוחד שאיתו אפשר וכדאי לנקות את

המקום בתוך המיכל,  ממנו מתנקז החומר לכיוון האיירבראש.

 

המידה וחומר הדילול שונה ממים:

באיירבראש מסוג מיכל עליון - מרוקנים את שארית החומר, ממלאים את המיכל במדלל המתאים ומתיזים עם האיירבראש עד שמותז מדלל בלבד.

 

באיירבראש מסוג מיכל תחתון – מחליפים את המיכל עם החומר במיכל מלא במדלל המתאים ומפעילים את האיירבראש עד שמותז מדלל נקי מחומר.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מהו איירבראש?

 

בתרגום לעברית : "מברשת אוויר"

 

מרסס ידני קטן וקל בעזרתו ניתן להתיז חומר נוזלי (צבע / לכה / דבק וכד')

בסיוע אוויר דחוס המסופק מקומפרסור מתאים.

 

לאיירבראש שתי כניסות:

האחת עבור החומר המותז שמגיע ממיכל קטן (עליון / תחתון)

והשנייה עבור אוויר דחוס שמגיע מהמדחס.

 

ביציאה מהאיירבראש – מורכבת דיזה דרכה מותזים רסיסי החומר על האובייקט.

את הדיזה ניתן להחליף בהתאם לקוטר הריסוס הרצוי ובהתחשב בצמיגות החומר המותז.

(קטרים של דיזות לדוגמא: 0.2,0.3 ו-0.5 מ"מ)

 

האיירבראש משמש לצביעת ציורים ודגמים (או ציפוים בלכה), לציורי-קיר (על משטחים מחוספסים), לעיצוב קעקועים זמניים, ציור על חולצות / כובעים , ציור על מכוניות,

ציור ויצירת דוגמאות על ציפורניים, איפור , ציורי-גוף , שיזוף-בהתזה , לעיצוב-עוגות או לכל עבודת התזה עדינה אחרת...

 

 

סוגי איירבראשים:

 

 

מיכל עליון / תחתון

 

באיירבראש מסוג מיכל עליון (gravity feed) – החומר זורם ביתר קלות אל האיירבראש,

וזה מהווה יתרון במקרים בהם מעוניינים לבצע  עבודה עדינה שדורשת דיוק  מפני שיש אפשרות  להוריד את לחץ האוויר.

 

באיירבראש מסוג מיכל תחתון (siphon feed) –  מעבר האוויר הדחוס דרך הפייה (שקוטרה משתנה) – גורם לירידת לחץ שיונקת את החומר דרך הצינורית אל תוך האיירבראש.

היתרון במקרה זה הוא  האפשרות לעבוד עם כמות חומר גדולה יותר ,

בנוסף החלפת סוגי החומר תוך כדי העבודה – קלה ומהירה יותר.

 

פאר בע"מ נמכרים איירבראשים משני הסוגים.

 

 

 

 

פעולה בודדת / כפולה

 

באיירבראש מסוג פעולה בודדת (single action) מעברי האוויר והחומר נפתחים יחד עם הלחיצה על ההדק – כך שבעצם,  אין אפשרות לווסת את כמות החומר המותזת תוך כדי העבודה – ולכן, הדיזה חייבת להיות מותאמת מראש למידת הדיוק הנדרשת.

 איירבראש כזה יתאים לעבודה בתנאים קבועים.

 

 

 

באיירבראש מסוג פעולה כפולה (double action)  ההדק ניתן ללחיצה ולמשיכה בו-זמנית.

לחיצה על ההדק פותחת את מעבר האוויר ואילו משיכתו לאחור פותחת את מעבר החומר המותז – לשתי הפעולות יש טווח-עבודה איתו ניתן "לשחק" – יותר / פחות.

היתרון באיירבראש מסוג זה הוא  האפשרות לשלוט בכמות האוויר ובכמות החומר בו-זמנית איירבראש כזה מתאים לעבודות שדורשות דיוק ושליטה הן על כמות החומר המותז והן על כמות האוויר.

 

* בפאר בע"מ נמכר איירבראש מסוג "פעולה כפולה" בלבד.

 

 

 

ערבוב חיצוני / פנימי

 

באיירבראש מסוג ערבוב חיצוני  האוויר מוביל את החומר לעבר הדיזה המותקנת על פיית האיירבראש ושם, החומר מתנפץ לטיפות קטנות ומשתחרר בצורת תרסיס.

 

באיירבראש מסוג ערבוב פנימי החומר והאוויר מתערבבים בתוך גוף האיירבראש ויוצא תרסיס אחיד יותר – יש שמעדיפים איירבראש כזה לביצוע עבודות מדויקות עם חומרים ספציפיים.

 

* בפאר בע"מ נמכר איירבראש מסוג "ערבוב חיצוני" בלבד.

 

 

 

 

 

מה מחבר בין המדחס לאיירבראש?

 

 

את צנרת האוויר המחברת בין המדחס לאיירבראש – בוחר כל אחד עפ"י העדפותיו:

 

יש המעדיפים צנרת ספיראלית במקרה של עבודה בקרבת המדחס, אך הרוב מעדיפים

את הצנרת הישרה, בפאר בע"מ נמכרת צנרת 6x4  מ"מ עם ציפוי ארוג מבד.

הצנרת הישרה רכה ונוחה לעבודה, אינה גורמת לשינויים בלחץ האוויר ואינה מפעילה כוח נגדי על היד (הצינור הספיראלי מתנהג כמו קפיץ ומפעיל כוח משיכה בשעת מתיחתו) – ומאפשרת מרחב עבודה גדול – על פי הצורך.

 

פאר בע"מ נמכרת צנרת משני הסוגים.

 הצנרת הספיראלית מגיעה בדרך כלל כחלק מהקיט של האיירבראש ואילו הצנרת הישרה         

 נמכרת בנפרד – עפ"י דרישה:

 

באורך 2 מ' + קצוות "1/4

באורך 3 מ' + קצוות "1/8

באורך 3 מ' + קצוות "1/8 + מנקז לחות

באורך 3 מ' + קצה "1/8 + קצה מתאים לפאשה.

כל אורך אחר + כל קצה – עפ"י דרישה.

 

הקצוות בעלי הברגה פנימית.

 

 

 

 

איזה קומפרסור (מדחס) מתאים לאיירבראש שלי ?

 

 

הבחירה במדחס מתאים נעשית בהתאם לדרישות העבודה בהתחשב בגורמים הבאים:

 

- משך העבודה

 

-  מידת הרעש הנסבלת

 

- משקל / ניידות המדחס

 

- מידת הצורך באוויר דחוס בלחץ קבוע ורצוף

 

- חשיבות ניקיון האוויר (בעיקר משמן ולחות)

 

- ספיקת האוויר הנדרשת (ליטר לדקה)

 

- מחיר

 

 

 

 

לעבודות נקודתיות וקצרות ניתן לרכוש מדחס ללא מיכל.

במידה והעבודה היא לפרקי זמן ארוכים יותר – מדחס ללא מיכל מתאים פחות

מכיוון שללא הפסקות החלקים מתבלים במהירות ותוחלת החיים של המדחס מתקצרת.

 

 

מדחס עם מיכל מספק:

-          אוויר דחוס בלחץ קבוע ורציף (ללא תנודות בלחץ)

-          "זמן שקט" (ככל שהמיכל גדול יותר – יש יותר "זמן שקט")

 

 

 

ואם מדברים על "שקט" – קיימים מדחסים שמושקטים בעזרת מעיין תיבה אקוסטית שמקיפה אותם או לחלופין ממוקמים בחוץ.

 

בפאר בע"מ נמכרים מדחסים שקטים שעוצמת הרעש שהם מפיקים היא בין 59 ל- 47 דציבלים!!

 

קצת ידע כללי:    0 דציבלים - הם סף השמיעה של רוב האנשים

                      30 דציבלים - מוגדרים כקול לחישה

                      60 דציבלים - שיחה רגילה (רגועה)

                    110 דציבלים - קול צעקה חזקה

               וב- 140 דציבלים – רוב האנשים מתחילים לחוש אי-נעימות וצרימה באוזניים

 

 

 

במידה ונדרשת ספיקת אוויר גבוהה כדאי לשקול רכישה של מדחס בעל שני ראשים

רוב האנשים שמגיעים אל פאר בע"מ על מנת לרכוש מדחס עבור איירבראש

בוחרים לרכוש את אחד מהמדחסים הבוכנתיים נטולי השמן שנמכרים אצלנו.

מדובר במבחר של מדחסים קומפקטים, ניידים ושקטים שמספקים אוויר דחוס יבש ונקי משמנים המתאימים במיוחד לעבודה עם איירבראשים.

 

במידה ומנוע המדחס אינו "נטול שמן"- השמן עלול להגיע למיכל ומשם לאיירבראש, דבר העלול להשפיע על תוצאותיהן הטובות של עבודות עדינות.

 

 

 

 

טיפים לתחזוקת המדחס

 

חשוב לחבר פילטר ישירות אל צינור האוויר (ביציאה מן המדחס) בכדי שהאוויר הדחוס היוצא אל האיירבראש יהיה נקי ויבש (משמנים, לחויות ולכלוכים אחרים).

במידה והפילטר אינו אוטומטי והכוסית שלו מלאה במים – יש ללחוץ על הקצה המתכתי שבתחתיתה על מנת שהמים שהצטברו שם יתנקזו החוצה והפילטר יוכל להמשיך ולסנן את האוויר ביציאה.  פילטר אוטומטי מנקז את המים באופן אוטומטי וכדאי לחבר לתחתיתו צינור ניקוז כלשהוא.

 

האוויר הנכנס אל המיכל הינו אוויר לח – הלחות מצטברת בצורת מים בתחתית המיכל.

בסוף יום העבודה יש לנקז את המים שהצטברו במיכל.

לאחר שחרור לחץ האוויר העודף מהמיכל (כיבוי המדחס והפעלת האיירבראש) יש לסובב ולפתוח את המנקז שממוקם בתחתיתו של מיכל הלחץ ולאחר שהמים מתנקזים החוצה לא לשכוח לסגור היטב.

פעולה זו חשובה ביותר למניעת היווצרות חלודה בתוך המיכל.

 

רכיבים נוספים על המדחס שכדאי להכיר:

 

ווסת – כפתור מסתובב הממוקם ביציאה מהמדחס. מאפשר וויסות של הלחץ להשגת לחץ העבודה המתאים.

 

מד לחץ עבודה – שעון שממוקם מעל הווסת ומראה את לחץ האוויר ביציאה מהמדחס.

 

מד לחץ – ממוקם על המיכל ומראה את לחץ האוויר במיכל.

 

פרסוסטט -  רכיב המפסיק את פעולת מנוע המדחס כשהלחץ במיכל מגיע לערך מקסימלי שנקבע ומתחיל את פעולת מנוע המדחס כשהלחץ במיכל יורד מתחת לערך מינימלי שנקבע.

(בדומה לתרמוסטט עם טמפרטורות).

 

שסתום בטחון – פורק את הלחץ העודף במידה והלחץ במיכל עולה מעל המותר (כשהפרסוסטט לא תקין).

 

מידות לחץ מקובלות:  BAR    ו-  PSI         BAR) 1 = PSI  14.5  )

 

 

 

 

 

 

כיצד מנקים את האיירבראש?

 

חשוב מאד לנקות את האיירבראש בסיום העבודה!

 

ראשית, חשוב מאד לברר מהו החומר המתאים לדילול החומר המותז (מים, טינר וכד')

 

כאשר חומר הדילול הוא מים:

בעלי מקצוע רבים מסירים את מכסה המיכל, טובלים את האיירבראש בדלי מים ומפעילים אותו בתוך המים (תוך כדי טלטול עדין)

בקיטים של SPARMAX    מצורף מכחול ניקוי מיוחד שאיתו אפשר וכדאי לנקות את

המקום בתוך המיכל,  ממנו מתנקז החומר לכיוון האיירבראש.

 

המידה וחומר הדילול שונה ממים:

באיירבראש מסוג מיכל עליון - מרוקנים את שארית החומר, ממלאים את המיכל במדלל המתאים ומתיזים עם האיירבראש עד שמותז מדלל בלבד.

 

באיירבראש מסוג מיכל תחתון – מחליפים את המיכל עם החומר במיכל מלא במדלל המתאים ומפעילים את האיירבראש עד שמותז מדלל נקי מחומר.